Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pejuang - Pejuang Agama & bangsa

Wednesday 20 April 2011

kenapa AnuWar takut berSUMPAH dgn NAMA ALLAH

Apabila Hukum Allah di tafsirkan ikut Politik dan Hawa Nafsu. 
Hukum  Allah sebenarnya tiada nokhtah , ade yg tersurat & tersirat nye tetapi di salah tafsir oleh PAS ikut pandangan yg nyata sahaja & menyembunyikan kebenaran Hukum2 Allah 
demi Politik & Pemimpin2 PAS & PR.


Sumpah: PAS hanya ikut peraturan Allah
Harakahdaily  ker haramkahdaily 
TEMERLOH, 20 April: Setahu para ulama, tiada sumpah dalam urusan yang melibatkan zina, rogol liwat (melainkan isteri yang mengadu kepada hakim bahawa dia diliwat oleh suami dibenarkan bersumpah), tuduhan seseorang itu melakukan zina tanpa mengemukakan saksi (qazaf) berpandukan tindakan yang tidak memanggil Safwan atau Aisyah bersumpah dalam peristiwa fitnah ke atasnya.
“Andainya dibenarkan sumpah dalam urusan qazaf, nescaya akan binasalah masyarakat, apabila seseorang wanita atau lelaki yang khianat atau berniat jahat kepada seorang imam, sanggup bersumpah dengan nama Allah:

Wallahi, wabillahi, watallahi, imam itu telah merogol saya, nescaya akan punah keyakinan masyarakat pada imam, demikian seterusnya,” terang Tuan Ibrahim dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily hari ini.
Lantaran itu, katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang, Rasulullah s.a.w mengkategorikan qazaf sebagai dosa membinasakan - yakni ia akan membinasakan diri yang dituduh, keluarganya mungkin bercerai-berai, masyarakat hilang kepercayaan padanya dan institusi atau syarikat akan membawa hilang kredibiliti kepada majikannya.
“Bayangkan kalau sumpah dibenarkan dalam tuduhan zina, rogol dan liwat, sudah tentu akan ada golongan yang akan mengambil kesempatan sanggup bersumpah demi menjatuhkan maruah seseorang,” tambahnya.Harakahdaily    Baca Selengkapnya Disini

lepas tu si Anu War pun ambil ler artikel dr PAS tu masuk kat blog anwaribrahimblog.com Baca Selengkapnya Disini
Anu War suka kat artikel PAS yang menyokong kelakuan Anu War tu. artikel PAS yang buat Anu War suke tu berbunyi mcm ni

Yang minta saksi ini bukan PAS, tapi Allah dan Rasul-Nya. Jangan kita anggap Allah jahil dalam membuat peraturan-Nya - Allah yang Maha Mengetahui dan Maha Hakim dalam menetapkan hukuman-Nya.
“Kita mesti ikut peraturan Allah, bukan membuat peraturan baru yang bercanggah dengan peraturan Allah. PAS tidak berhasrat membela sesiapa tetapi kita perlu ikut peraturan Allah,” tegas Tuan Ibrahim.
Kalau Shuib merasakan klip video seks itu satu kes penting, kata Tuan Ibrahim dia perlu menayangkannya pada hakim yang bakal memutuskan sesuatu kes dan bukannya kepada orang ramai untuk minta penghakiman awam.
 “Dia perlu mengadu kepada polis bukan tayang pada wartawan untuk jadi bahan menjatuh seseorang, kalau ianya benar sekalipun, apa lagi ianya penuh dengan pertikaian kesahihannya,” bidas Tuan Ibrahim, yang turut melahirkan rasa kesal ke atas kelambatan polis untuk mengambil tindakan terhadap trio Datuk T yang diketuai bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik yang melakukan jenayah secara terang dengan menyiarkan video lucah kepada orang awam. "
" Yang minta saksi tu bukan PAS tapi Allah dan Rasul " 
lihat lah betapa jahilnya nye org2 PAS ni tentang Hukum2 Islam Hukum2 Allah. 
Hukum Allah sebenarnya tiada nohktah tiada penghujung, ia mesti ikut keadaan / kejadian yg berlaku. contohnya 
seperti Hukum memakan Babi adalah haram tetapi jika Darurat apa yg Islam cakapkan?????
contoh ke2 jika seseorang itu di liwat atau pun di rogol bagaimana pula hendak dicarikan saksi jikalau
si perogol & peliwat itu lakukan perkara tu sendirian dgn mangsa?????
Bila UMNO tegur pasal hal2 Agama ini PAS suruh UMNO belajar sampai khatam.
suruh UMNO baca Al-Fatihah dgn betul ler.... Ape PAS ingat org2 UMNO ni tak solat ker???
tak tahu ker tentang Hukum2 Allah. Betapa jahilnye org2 PAS ni dlm Hukum2 Allah patut ler Hudud tak di laksanakan lagi. lepas tu salahkan kerajaan Pusat ler pulak..
aku cadangkan si Anu War ni di bawa pergi ke Kaabah dgn kadar segera supaya dia boleh bertaubat...

 video ini tafsiran  tentang Hukum2 Allah
Anu War lak nak bersumpah dengan Nama jembalang tanah Angin Api Air 
kalo nak sumpah dengan Nama Allah dia cakap Ulamak PAS tak bagi...
Nampak sangat ler jahilnya si Anu War & PAS ni tentang Agama Islam

0 ulasan: